Mapa procesów\Organizacja i prowadzenie szkoleń zamkniętych


Strona główna

Plansza

Cele i wskaźniki

Ryzyko

Opis procedury

Udokumentowane informacje: dokumenty

Udokumentowane informacje: zapisy


Struktura organizacyjna

Struktura organizacyjna


Polityka Jakości

Właściciel procesu: Dyrektor ds. Szkoleń

Opis procedury

StanowiskoZadaniaOpis
Realizacja OrganizatorP06D02Z01 Przygotowanie sali
W przypadku, gdy po stronie CDZ Meritum leży zapewnienie obsługi logistycznej, w dniu realizacji szkolenia lub w przeddzień Organizator przygotowuje salę szkoleniową, zgodnie z przyjętym standardem.
Realizacja OrganizatorP06D02Z02 Dostarczenie materiałów
Niezależnie od miejsca realizacji szkolenia Organizator zapewnia dostarczenie materiałów w dane miejsce najpóźniej w przeddzień (gdy poza Warszawą) lub w dniu (na terenie Warszawy) realizacji szkolenia.
Realizacja WykładowcaP06D02Z03 Sprawdzenie sprzętu, instalacja prezentacji
MPS (na terenie Warszawy) lub Wykładowca (gdy szkolenie poza Warszawą) w dniu realizacji szkolenia sprawdza sprawność sprzętu dydaktycznego i instaluje w komputerze prezentację.
W przypadku, gdy CDZ Meritum zapewnia sprzęt dydaktyczny, a szkolenie odbywa się poza Warszawą, jest on dostarczany za pośrednictwem Wykładowcy.
Realizacja WykładowcaP06D02Z03 Sprawdzenie sprzętu, instalacja prezentacji
---//---
Realizacja WykładowcaP06D02Z04 Przekazanie materiałów i listy obecności uczestnikom
MPS (na terenie Warszawy) lub Wykładowca (gdy szkolenie poza Warszawą) przekazuje uczestnikom, zgodnie z przyjętym standardem, materiały szkoleniowe i listę obecności.
Realizacja WykładowcaP06D02Z05 Oficjalne otwarcie szkolenia
MPS (na terenie Warszawy) lub Wykładowca (gdy szkolenie poza Warszawą) oficjalnie otwiera szkolenie (powitanie uczestników, krótka prezentacja CDZ Meritum, przedstawienie wykładowcy i programu).
MPS w uzgodnieniu z DS decyduje o swoim udziale w trakcie realizacji szkolenia. W uzasadnionych przypadkach (np. współpraca z nowym wykładowcą, nowy program szkoleniowy, początek cyklu) MPS uczestniczy w zajęciach - hospitacja.
W przypadku dużych projektów szkoleniowych DS decyduje o swoim udziale w otwarciu/ zamknięciu i/lub rekomenduje udział członka zarządu.
Realizacja WykładowcaP06D02Z06 Rozdanie zaświadczeń uczestnikom
MPS (na terenie Warszawy) lub Wykładowca (gdy szkolenie poza Warszawą) wręcza uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Realizacja WykładowcaP06D02Z07 Zebranie ankiet i podpisanej listy obecności
MPS (na terenie Warszawy) lub Wykładowca (gdy szkolenie poza Warszawą) zbiera od uczestników ankiety oraz podpisaną listę obecności.
Realizacja OrganizatorP06D02Z09 Odebranie od wykładowcy ankiet, listy i pozostałych materiałów i sprzętu
W przypadku realizacji szkolenia poza Warszawą MPS odbiera od Wykładowcy wypełnione ankiety oceny, podpisaną listę obecności i pozostałe materiały (a jeśli CDZ Meritum zapewniał, również sprzęt).
Postępowanie z usługą niezgodną Menedżer projektów szkoleniowychP05D04Z01 Zidentyfikowanie usługi niezgodnej, wstępna analiza
Z usługą niezgodną mamy do czynienia w następujących przypadkach: naruszenie standardów jakościowych zidentyfikowane w trakcie szkolenia, niska ocena szkolenia zidentyfikowana w analizie szkolenia (poniżej 3,00), skarga od Klienta.
MPS jako opiekun szkolenia identyfikuje tego typu sytuacje, zbiera dane i dokonuje wstępnej analizy. Zgłasza problem Dyrektorowi ds. Szkoleń.
Postępowanie z usługą niezgodną Dyrektor ds. SzkoleńP05D04Z02 Pogłebiona analiza sytuacji
DS, w konsultacji z MPS, dokonuje pogłębionej analizy sytuacji: identyfikuje problemy i osoby odpowiedzialne. DS składa do PJ wniosek o działania korygujące/zapobiegawcze.
Postępowanie z usługą niezgodną Wiceprezes ZarząduP05D04Z03 Postępowanie wyjaśniające
Organizowane jest spotkanie z udziałem Wiceprezesa, DS, MPS i zidentyfikowanych osób odpowiedzialnych. W toku dyskusji następuje wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i analiza przyczyn (co się stało i dlaczego?). Uczestnicy spotkania zgłaszają wnioski do działań korygujących/zapobiegawczych.
Postępowanie z usługą niezgodną Dyrektor ds. SzkoleńP05D04Z03 Postępowanie wyjaśniające
---//---
Postępowanie z usługą niezgodną Menedżer projektów szkoleniowychP05D04Z03 Postępowanie wyjaśniające
---//---
Postępowanie z usługą niezgodną Dyrektor ds. SzkoleńP06D04Z04 Przygotowanie planu działań korygujących
Na bazie wniosków z postępowania wyjaśniającego DS przygotowuje plan działań korygujących (w odniesieniu do szkolenia zidentyfikowanego jako usługa niezgodna) oraz plan działań zapobiegawczych (wnioski wynikające z zaistniałej sytuacji na przyszłość, również w zastosowaniu do innych szkoleń). Plan działań zostaje uwzględniony we wniosku o działania korygujące.
Postępowanie z usługą niezgodną Menedżer projektów szkoleniowychP06D04Z05 Wdrożenie działań
MPS wdraża działania, zgodnie z przyjętym planem działań korygujących.
Postępowanie z usługą niezgodną Wiceprezes ZarząduP06D04Z06 Akceptacja planu
Wiceprezes dokonuje akceptacji planu działań korygujących, przygotowanego przez DS.
Postępowanie z usługą niezgodną Dyrektor ds. SzkoleńP06D04Z07 Monitoring i ocena realizacji działań
DS monitoruje proces wdrożenia działań korygujących i ocenia ich realizację.
Postępowanie z usługą niezgodną Pełnomocnik ds. JakościP05D04Z08 Ocena skuteczności działań korygujących
PJ zleca wykonanie audytu procesu, uwzględniając działania korygujące/zapobiegawcze oraz przedstawia na najbliższym Przeglądzie zarządzania ocenę ich skuteczności.
Copyright © Certus PM 2016